lördag 26 maj 2012

Pretty as an Ood

Idag var en sån där tråkig dag när jag var tvungen att skramla runt och hjälpa mother of mine med att bära jordsäckar och köra runt en sån där underligt formad kundvagn, utformad för att tranportera blommor. Inte särskilt intressant.
På eftermiddagen tvingade jag iväg mother of mine för att lära mig använda mitt kreditkort och handla vårkläder. Att handla kläder är nog för många en hobby, men jag tycker verkligen att det är jobbigt.
Inte jobbigt så att man vill sitta i ett hörn och sura för att det är tråkigt, utan för att jag har en lätt släng av social fobi (misstänker jag). Jag får därför för mig att folk bara tycker att jag är ful, tjock och/ eller i vägen.
Såhär i efterhand känner jag mig mest fånig, men just då var det krig och blod.
Hursomhelst fick jag tag på lite shorts, en kjol, ett linne och ett par finiga skor.
Saker jag aldrig kommer att använda i skolan, eller andra stora sociala sammanhang, men ja. Tydligen behövde jag det.
Ska kolla på ett DW avsnitt om en liten stund. Planet of the Ood. Låter kul, då Ood är min tredje favorit alien-ras (efter Timelords och Borg) då jag finner urgulliga.


Var bara tvungen att ta den bilden, jag menar Panic! at the disco och Doctor Who?
Priceless.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar