torsdag 31 maj 2012

Citron som gnäller

Okej, först och främst vill jag bara uttrycka kärlek för Chameleon Cicuit. Ren mys-musik rakt igenom.

Sen vill jag gnälla på en bok som jag läste ut nyss som heter Jellicoe Road. Jag tror att poängen var att den skulle vara sentimental och få en att värdesätta det man har eller något liknande. Jag var bara förvirrad. Huvudpersonen hade en nerknarkad mamma som bara var där för att vara halvdöd och för att man skulle tycka synd om huvudpersonen. Hon hade nån relation till en karaktär som de bara malde om, men som man aldrig brydde sig om. Mitt i allt ihopa var det nått territoriekrig mellan tre skolor, men som bara pågick under några veckor om året då den tredje skolan praktiskt taget aldrig var där. Sen var det nån kärlekshistoria som bara tryckte bort själv "krig"-delen.
Dessutom stör jag mig jättemycket på att ledarna blev bästisar mitt i det. Sen var det nått mer skit om nån historia som handlade om några ungar som bara tjatade om att de skulle bygga ett hus.

Nått konstigt som hände idag: en av mina mentorer sa att vi skulle ha hoppborg på min skola nästa vecka. Det är en högstadieskola. Jag dör :3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar