onsdag 2 april 2014

Litteraturen (might) not be död

Jag klippte mig idag, ingenting speciellt. Det var ett tag sedan, så jag antar att jag såg extra risig ut i lördags, när den spanska auratanten printade ut ett plastkort med oranget på åt mig och sa att jag borde "surfa" och göring the things i love.

Mor min har gått runt i fler veckor och ojat sig över mig och frågat hur jag skulle klippa mig (jag är ganska ful av naturen och när en fyrtio plustant ska stajla håret på mig så ser det inte mycket bättre ut) för jag blir aldrig nöjd.
Jag tycker alltid att jag ser ut som det oheliga kärleksbarnet mellan John Lennon och i stort sett alla andra i Beatles.
Det gör jag även den här gången, men det var inte det som var viktigt.

Vad som är viktigt är däremot, är att jag köpte böcker efter att jag hade klippt mig. "Jag är ju så jävla easy going", "Nyckeln" och fortsättningen på någon annan bok som jag läste typ 2011.
Jag har läst hundra sidor i den förstnämnda, vilket är ett bra knep för att lista ut om en bok är bra eller inte: läs hundra sidor och fatta ett beslut för övrigt, och den verkar väl riktigt hyfsad. De pratar om Animal Farm och Crystal Castles, så det är givet att jag kommer att gå runt och ge boken sluga blickar varje gång jag ser den i affärer.
Because I know.

Och det var det jag ville komma till nämligen.
Jag har gått runt och varit grinig på att alla böcker som skrivits är Hungerspelen knock-offs eller något i stilen med "Bertas liv FÖRÄNDRADES när hon mötte en pojke/fick cancer/blev våldtagen/alltihop på en gång" i fler år, vilket jag är jävligt less på.
Jag hoppas vi håller på och passerar de trenderna nu, för jag är definitivt mer än redo för någon annan ny trend som jag säkert kommer att avsky att ta rampljuset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar